Content is King!

content is king

Content is King!

Engang var det nemmere at fortælle Google hvad din hjemmeside handlede om, og hvor du ville findes. Man lavede simpelthen bare en tekst på 500 ord, smed lidt søgeord ind i teksten på en 2-4% koncentration, som f.eks “Hvordan man maler en væg”, og så når folk søgte “Hvordan man maler en væg”, så ville ens hjemmeside være iblandt resultaterne såfremt de andre SEO parametrer var gode nok også selvfølgelig.

I dag er det dog lidt anderledes da Google nu rent faktisk læser og forstår dine tekster. Så hvis du skriver en god uddybende tekst om hvordan man maler en væg, så læser Google teksten og forstår, så når folk søger “Hvordan man maler en væg”, så ved den at din tekst handler om dette, og så vil google finde en hjemmeside som faktisk svarer på dette spørgsmål, og ikke bare en hjemmeside som har det søgeord i teksten.

Google forstår din tekst

Eksempel
Hvis du søger “Hvem skrev Harry Potter?”, så vil Google forstå dit spørgsmål, og give dig svaret.

Det er derfor vigtigt at når du skriver en tekst, at du holder dig meget målrettet på emnet, så at Google finder din tekst yderst interessant, og ikke overfladisk og kedelig.

Men hvor meget tekst skal jeg så skrive?

Det er umuligt at give et enkelt svar, men udfra mange folks forsøg og målinger, virker det som at 2000 ord er en god passende mængde at placerer på sin forside. I en nylig test undersøgte man 10.000 domæners placeringer og mængde ord på forsiden for at finde en fællesnævner. Og overraskende nok, kom der nogle gode resultater ud af dette som kan ses herunder:

Ord mængde til Top 10

Er hjemmesider uden indhold så dårligt?

Nej, men hvis du ønsker at få placeret en hjemmeside med en lille mængde indhold, skal du fokuserer langt mere på de andre faktorer i søgemaskineoptimering som stærkere off-page SEO. Husk også altid at få opsat HTTPS/SSL på din hjemmeside, da dette give de fleste hjemmesider et skub opaf.

Del dette indlæg